4 Seasons in de Maasduinen

26 augustus 2017

de Theetuin in Well

Filed under: happy family,in de natuur,Nationaal Park de Maasduinen,vakantie — Familie Stammen @ 20:30

Een fietstochtje door de Maasduinen, met een pauze bij de theetuin in Well. Daar kon Trisha uitgebreid genieten van de geitjes, kippen en talloze kikkers bij de mooie vijver. Op de terugweg langs het Leukermeer richting Oud Bergen terug naar huis, waar de kinderen na de BBQ heerlijke marshmallows roosterden 🙂
theetuin

23 augustus 2017

Picknick aan het Reindersmeer

Filed under: in de natuur,Nationaal Park de Maasduinen,vakantie — Familie Stammen @ 19:30

Zon, warmte, water, lachende en spelende kinderen, een volle picknickmand, meer hebben we niet nodig voor een heerlijke middag aan het Reindersmeer 🙂 Samen met Patricia en Suze genoten!
23-08-2017

20 augustus 2017

Wandeling bij het Driessenven

Filed under: Nationaal Park de Maasduinen — Familie Stammen @ 17:00

Vanochtend wandelden we niets vermoedend richting het Driessenven, teckel Floris rende een stuk voor ons uit. Ineens valt mijn oog op grote witte gestalten in het hoge halmgras langs het zandpad. Snel roepen we de teckel terug, net op tijd kunnen we hem aanlijnen, want inderdaad ligt er een grote groep koeien met kalfjes aan de linker kant langs het paadje. Aan de rechter kant horen we geritsel, we zien dat daar nog een paar koeien aan het “scharrelen” zijn 🙂 Ik loop een stukje het bos in en zie dat een koe “zwarte laarzen” aan heeft 🙂 blijkbaar is ze eerst heerlijk door de modder gelopen. We maken een ommetje om de koeien omdat ze kalfjes bij zich hebben. Bij het Driessenven is het druk net boven het water; een grote zwerm zwaluwen speelt met elkaar. Wat een heerlijke ochtend hier in de natuur.
driessenven

13 augustus 2017

Middeleeuwse markt bij kasteel Walbeck

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 19:30

Wat een belevenis vandaag; de Middeleeuwse markt bij kasteel Walbeck! Rond het kasteel ontmoetten we jongleurs, muzikanten, een valkenier, een smid, er werd wol gesponnen en in een grote ketel op open vuur werd wol geverfd. We kwamen ridders en middeleeuws geklede heren, dames en kinderen tegen. Een nar verraste ons met een spectaculaire (vuur) show. De kinderen en wij keken onze ogen uit!
13-08-2017

9 augustus 2017

Picknicken aan het Reindersmeer

Vanochtend hebben we kaasbroodjes en cupcakes gebakken en daarna de koeltas volgepakt met heerlijke hapjes en drinken. Op naar het Reindersmeer samen met Jouke en Kim en de kids. Ze hebben zich daar heerlijk kunnen vermaken rondom speelplek de Boskoel, en natuurlijk bleven de kleren bij deze temperaturen niet allemaal aan, de voetjes gingen in het water en bij sommigen ook iets meer 🙂 We genoten samen van al het lekkers en konden na lange tijd weer oog in oog bijkletsen 🙂 Wat een heerlijke middag!
09-08-2017

6 augustus 2017

Thuis in de Maasduinen

Filed under: in de natuur,Nationaal Park de Maasduinen — Familie Stammen @ 15:00

Nu we weer thuis zijn van vakantie, is het weer extra genieten van de mooie natuur die we thuis om ons heen hebben. Teckel Floris heeft vanochtend ook heel wat vreugde sprongetjes gemaakt bij de herkenning van “zijn” bos 🙂
6-8-2017

4 augustus 2017

Laatste vakantiedagje in de Sächsische Schweiz

Filed under: in de natuur,vakantie — Familie Stammen @ 20:00

Vandaag op de laatste vakantiedag bezoeken we een buitenbad dat op 4 km rij afstand ligt. De kinderen en wij genieten van het koele water en het rustige bad in dit kleine landelijk dorpje, heerlijk! Wat hebben we genoten van deze prachtige omgeving, morgen gaan we terug naar huis met heel veel nieuwe herinneringen aan een prachtig stukje Duitsland aan de grens met Tsjechië.
04-08-2017

2 augustus 2017

Wandeling achter ons appartementje

Filed under: in de natuur,vakantie — Familie Stammen @ 20:30

Vanuit ons appartementje staan we na vijf minuten wandelen midden in de natuur met uitzicht op de prachtige rotsformaties. We wandelen langs roggevelden, een veld vol zonnebloemen en komen na een klein stukje dicht begroeit bos op een heel groot grasveld met uitzicht op de mooie rotsen. Een stuk verderop staat een bordje Kroatenschlucht, we wandelen het bospad in en klimmen/ wandelen door een prachtige kloof. We proberen een rondwandeling te maken maar komen helaas aan een drukke straat uit, dan besluiten we dit prachtige pad terug te wandelen naar het appartementje.
2-8-2017

1 augustus 2017

Burcht Hohnstein en dorpje Stolpen

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 20:00

Vanochtend bezochten Trisha en mama de middeleeuwse Burcht Hohnstein (de jongens wilden met Floris op een terrasje zitten 🙂 Dit middeleeuwse kasteel is waarschijnlijk gebouwd rond 1200 als Boheems fort tegen de Saksen. Het kasteel ligt hoog op een klif van hard zandsteen en bevind zich 140 meter boven de Polenz vallei. We genoten van de sfeer in het kasteel en de verhalen die we konden lezen over de jacht in de middeleeuwen vanuit deze burcht. Er leefden destijds in de dichte bossen veel beren! Samen klimmen we in de toren via de wenteltrap naar boven, van daaruit hebben we een prachtig uitzicht over het landschap en het dorpje onder ons 🙂
burcht-hohnstein
’s Middags rijden we naar het dorpje Stolpen. Via de middeleeuwse stadpoort wandelen we het pittoreske dorp binnen. Floris en de kinderen amuseren zich bij een prachtige fontein 🙂