4 Seasons in de Maasduinen

25 mei 2013

Zaterdag

Filed under: happy family — Familie Stammen @ 20:30

Vanochtend met z’n viertjes in Goch Ness gezwommen. Trisha is zo blij met haar snorkel, ze heeft bijna de hele ochtend snorkelend doorgebracht. Sem genoot van het zwemmen en de glijbaan. Na de middag heerlijk met z’n allen in de tuin van de zon genoten. Nu de zon zich niet zo veel laat zien is het driedubbel genieten als deze eens een paar uurtjes schijnt. Sem en Trisha wilden graag een smoothie maken, dus hebben we aardbeien ijs, bosbessen, bramen, kiwi en banaan gemixt met aardbeiensap, een heerlijke verfrissing.
mycollage30

24 mei 2013

Weerzien met Gertie en Ester van de doktersassistente opleiding

Filed under: Geen categorie — Familie Stammen @ 23:55

Vanavond ging ik rond half zes op weg naar Boxmeer om Gertie op te halen. Samen tuften we gezellig naar Aarle-Rixtel. In restaurant de Croyse Hoeve (www.croysehoeve.nl) had Ester een tafeltje voor ons drietjes gereserveerd. We kletsten onderweg volop over vroeger en over nu en hoe we ons op dit avondje hadden verheugd, elkaar na 23 jaar weer terug zien. We reden door prachtig landschap en uiteindelijk doemde er een klein kasteeltje voor ons op en een klein stukje verderop lag het pittoreske restaurant. We zagen Ester al staan wachten. Met z’n drietjes namen we plaats aan een gezellig tafeltje en we raakten niet uitgepraat over vroeger en over nu. In de loop van de avond herinneren we ons steeds meer namen uit onze klas van de doktersassistente opleiding. We genieten ondertussen van een heerlijk drie gangen menu en sluiten af met een kopje koffie en thee. Een avondje om nooit te vergeten en we hebben afgesproken dat we zeker een keer per jaar samen gezellig gaan uit eten. Ester en Gertie wat fijn dat we elkaar na zoveel jaren weer gezien hebben, bedankt voor de bijzondere gezellige avond!
croyse-hoeve

19 mei 2013

Een stralende eerste Pinksterdag

Filed under: happy family — Familie Stammen @ 18:30

Vanochtend na het ontbijt zijn we op verzoek van Sem en Trisha naar het zandstuifgebied gegaan. We hebben een prachtige wandeling gemaakt, de kinderen hadden hun vliegers mee. Zo leuk om ze daarmee bezig te zien!

Na de boswandeling vroegen de kinderen of ze met een emmertje sop hun fietsen mochten poetsen. Goed idee ! Heerlijk spelen en poetsen met het sop, is er iets leukers ?

Na de lunch zijn we op de “schone” fietsen naar Aijen gefietst. Trisha kan zo keurig fietsen, en geniet van het landschap onderweg. Aangekomen aan de loswal hebben de kinderen bloemetjes geplukt en gespeeld langs de waterkant.

dsc01294 Wat een heerlijke
zonnige eerste Pinksterdag !

12 mei 2013

We wensen iedereen een fijne moederdag !

Filed under: adoptie,happy family — Familie Stammen @ 11:00

moederdag

11 mei 2013

Irrland

Filed under: vriendjes en vriendinnetjes — Familie Stammen @ 21:00

Vanochtend waren we met z’n allen om negen uur in Irrland. De kinderen wilden als eerste op de grote gele pyramide klimmen en het is ze alle 3 gelukt. Wat is het toch een geweldige speeltuin, ondertussen elk jaar gegroeid zodat je al van een pretpark kan spreken. Huan is dol op Irrland, ze was er 1 keer eerder met ons geweest. De eerste drie uurtjes bleef het droog, zelfs met zon. Daarna kwam er onweer en veel regen. Aangezien Huan vanmiddag weer naar huis zou gaan, gingen we rond half twee huiswaarts, maar eerst onderweg nog getrakteerd op frietjes.

10 mei 2013

Logeetje

Filed under: Nationaal Park de Maasduinen,vriendjes en vriendinnetjes — Familie Stammen @ 21:00

Vandaag was het dan zover, Huan kwam logeren. Sem keek er enorm naar uit, ze kunnen het zo goed met elkaar vinden. Vanmiddag zijn we samen met Huan naar het Driessenven gewandelt. Ze hebben heerlijk kunnen rennen, springen, rollen, veel fantasie gebruikt en we hebben gepicknickt. Toen we thuis kwamen zijn Sem en Huan gaan knutselen, ze hebben super mooie knutselwerkjes gemaakt.

5 mei 2013

Siem en Mees op visite

Filed under: adoptie,geboorteland China,happy family,vriendjes en vriendinnetjes — Familie Stammen @ 20:30

Trisha verheugde zich er al dagen op, vanmiddag kwamen 2 hele schattige kleine chineesjes met hun ouders op bezoek. Siem en Mees zijn ook geboren in China. Het jongste zoontje van Ilona en Koen komt uit dezelfde provincie en stad als onze Trisha. Vorig jaar mochten wij 2 fotoboekjes aan Ilona meegeven toen ze op reis gingen om Mees voor altijd in hun armen te sluiten. Het waren 2 fotoboekjes van Trisha met foto’s van de afgelopen jaren erin. In Nanning werden ze door Ilona en Koen overhandigd aan de medewerksters van het weeshuis en ze kregen ook een fotoboekje voor de pleegmoeder die Trisha 17 maanden liefdevol verzorgd heeft. Heel bijzonder dat wij elkaar op deze manier hebben leren kennen en zo waardevol. We hebben gezellig bij koffie en vlaai bij kunnen kletsen over de avonturen die adoptieouders beleven. Binnenkort gaan we gezellig bij Siem en Mees op visite. Bedankt voor jullie bezoek en de leuke cadeautjes voor de kinderen. Het armbandje wordt dagelijks door Trisha gedragen!

mycollage

3 mei 2013

Giethoorn

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 21:45

Om half tien was de auto ingepakt met al onze spullen om huiswaarts te keren. Echter op zo’n mooie zonnige dag wilden we met de kinderen nog genieten van een mooi plekje in Nederland. We kwamen er toch zo goed als langs, dus reden we op de terugweg naar Giethoorn. Daar hebben we een prachtige wandeling gemaakt in het zonnetje door het pittoreske dorp. Wat is het daar toch mooi. Op een terrasje aan het water hebben we heerlijk geluncht en daarna zijn we naar huis gereden, waar we zonder file rond vijf uur aankwamen. De midweek is omgevlogen maar ons blijven prachtige herinneringen aan Friesland!
3mei

2 mei 2013

Pieterburen

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 21:00

Vandaag brachten we een bezoek aan de zeehondencreche in Pieterburen. Sem en Trisha waren erg enthousiast over de zeehondjes. Net als wij alleen wij begrijpen veel te goed dat ze daar allemaal om hele trieste redenen opgevangen worden. Aansluitend reden we naar Lauwersoog. Daar was een zonnig terras met een hele leuke speeltuin. De kinderen hebben zich uren vermaakt en Frans en ik konden in het zonnetje samen met Floris genieten van een echt vakantiegevoel. Even geen zorgen over het werk en de medische molen waar beide kinderen in zitten. Gewoon genieten van een heerlijke vakantie in Friesland.
2mei

1 mei 2013

Dagje Ameland

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 21:00

Vanochtend was het spannend voor de kinderen, Floris en Marjolein. De eerste keer op een veerboot meevaren. Om half tien stapten we op de veerboot naar Ameland, de overtocht duurt 45 minuten, Floris mocht ook gewoon op het bankje aan tafel bij ons zitten. Sem stelde vast dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat je op zee vaart. Trisha keek enthousiast naar buiten. Aangekomen op Ameland stapten we in de lijnbus en reden we naar het dorpje Nes. Daar werden we verrast door de pittoreske huisjes. We besloten eerst op een terrasje iets te drinken met een gebakje, Trisha kon echter de verleiding niet weerstaan van de geur van verse vis en zo schoof zij gezellig aan met een bakje kibbeling. Nadien wandelden we door Nes en kwamen we een speeltuintje tegen. Aansluitend namen we de lijnbus naar Hollum. Daar bezochten we de prachtige vuurtoren en liepen we vanuit de vuurtoren door de duinen over het Tromppad naar de zee. Sem, Trisha en Floris hebben heerlijk gespeeld op het strand en in de duinen. Na afloop hebben we heerlijk gegeten in het restaurant onder de vuurtoren. We namen de laatste lijnbus terug naar de veerboot en zo gingen we om half zeven terug naar het vast land. Wat een prachtige zonnige dag op een heel bijzonder mooi waddeneiland.