4 Seasons in de Maasduinen

1 mei 2013

Dagje Ameland

Filed under: vakantie — Familie Stammen @ 21:00

Vanochtend was het spannend voor de kinderen, Floris en Marjolein. De eerste keer op een veerboot meevaren. Om half tien stapten we op de veerboot naar Ameland, de overtocht duurt 45 minuten, Floris mocht ook gewoon op het bankje aan tafel bij ons zitten. Sem stelde vast dat je eigenlijk helemaal niet merkt dat je op zee vaart. Trisha keek enthousiast naar buiten. Aangekomen op Ameland stapten we in de lijnbus en reden we naar het dorpje Nes. Daar werden we verrast door de pittoreske huisjes. We besloten eerst op een terrasje iets te drinken met een gebakje, Trisha kon echter de verleiding niet weerstaan van de geur van verse vis en zo schoof zij gezellig aan met een bakje kibbeling. Nadien wandelden we door Nes en kwamen we een speeltuintje tegen. Aansluitend namen we de lijnbus naar Hollum. Daar bezochten we de prachtige vuurtoren en liepen we vanuit de vuurtoren door de duinen over het Tromppad naar de zee. Sem, Trisha en Floris hebben heerlijk gespeeld op het strand en in de duinen. Na afloop hebben we heerlijk gegeten in het restaurant onder de vuurtoren. We namen de laatste lijnbus terug naar de veerboot en zo gingen we om half zeven terug naar het vast land. Wat een prachtige zonnige dag op een heel bijzonder mooi waddeneiland.
1mei

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.